جمشید خلقی

مقالات علوم سیاسی

جمشید خلقی

مقالات علوم سیاسی

جمشید خلقی
مقالات علوم سیاسی
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۲/۱۴
    ...

هشدار مشاور فرماندار آبادان در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات مجلس

آبادان-ایرنا- مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان با تذکر به نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم، گفت:به عنوان نماینده دولت و هیات اجرای انتخابات شرایط و تحرکات نامزدهای انتخابات را رصد می کنیم.


اگرچه تا هفتم اسفند امسال، زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی مانده است، ولی برخی نامزدهای احتمالی در آبادان از هم اکنون خود را برای تصاحب کرسی های سبز بهارستان آماده می کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری همزمان، هفتم اسفند امسال برگزار می شود ولی اقداماتی که بعضی بوی تبلیغات انتخابی از آن بر می آید، در سال منتهی به انتخابات در آبادان رونق بیشتری یافته است.
برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی که ترجیح می دهند، شخصی تبلیغات کنند، به محض اینکه مناسبتی در تقویم بیابند، از این مناسبت در راستای معرفی خود و تبریک آن مناسبت اقدام می کنند.
حضور در مجالس خاکسپاری یا عزاداری در نقاط مختلف شهرستان و تاکید بر اعلام نام نامزد بالقوه از دیگر شیوه هایی است که از سوی این افراد در حال انجام است.
برخی نامزدهای احتمالی در شهرستان آبادان نیز با مراجعه به شهروندان، در خصوص میزان موفقیت خود در مسوولیت های پیشین، نظرسنجی می کنند.
البته برخی دیگر نیز از این قافله عقب نمانده و با انتشار جزوه هایی که اگرچه خود تاکید دارند تنها برای بیان عملکرد است ولی بوی انتخاباتی از آن می آید، در خصوص اعلام توانمندی خود به شهروندان اقدام کرده اند.
جریان های منتسب به اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز اگرچه از ورود رسمی به مقوله انتخابات خودداری می کنند، ولی نشست های شبانه برای هماهنگی بیشتر با اعضا و تبیین راهبردهای چگونگی حضور در انتخابات یا حمایت از نامزد مورد نظر، برگزار می کنند.
جمشید خلقی مشاور فرماندار آبادان نیز روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه های محلی گفت:برخی کاندیدهایی که برای ورود به عرصه انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، از هم اکنون با حضور در مجامع عمومی، طایفه ها، عشیره های خود، شروع به تبلیغات انتخاباتی می کنند.
وی اظهار داشت:افرادی که قصد ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، بر اساس استفساریه ماده 56 قانون انتخابات در فصل ششم، تنها می توانند از هشت روز قبل و تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری، اقدام به تبلیغات کنند.
خلقی التزام به قانون اساسی را از الزامات تأیید صلاحیت داوطلبان احتمالی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت:در شهرستان آبادان تبلیغات زود هنگام نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی مشاهده شده است و این عمل نامزدها در تعیین صلاحیت آنها تاثیرگذار است.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد شرکت پالایشگاه آبادان گفت:پالایشگاه آبادان با قدمت صد ساله به عنوان غول صنعتی منطقه، تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد.
وی با بیان اخراج افراد بومی جذب شده طی سنوات از سوی پالایشگاه آبادان، افزود:این معضل، اعتراض جمعی از شهروندان را به همراه داشته است.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان افزود:در این زمینه به طور مستقیم توصیه هایی به مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان ارائه شده است.
خلقی همچنین با بیان آلایندگی واحد تولید گوگرد پالایشگاه آبادان و تاثیر آن بر زندگی مردم، گفت:انتظار داریم با توجه به اینکه سلامت شهروندان از سامانه آلاینده پالایشگاه در معرض خطر است، به همان اندازه نیز به آنها خدمت شود.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان همچنین با انتقاد از به کارگیری و استخدام نیروهای غیرکارآمد و غیر بومی و کنار گذاشته شدن نیروهای رزمنده و جانباز از پست های مدیریتی در پالایشگاه آبادان اظهار داشت:نیروهای رزمنده و ارزشی آبادان که بیشتر آنها از خانواده شهدا و فرمانده هان جنگ تحمیلی بودند از طرف پالایشگاه کنار گذاشته شدند و حتی از پست های مدیریتی نیز برکنار شدند.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان افزود:از مدیر عامل پالایشگاه آبادان انتظار داریم که نیروهایی که مورد تایید دولت و در راستای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند در پالایشگاه آبادان نگه دارد، یا در صورتی که بنا به تغییر باشد، نیروهای غیرکیفی و غیر بومی در مناسب حساس به کار گمارده نشوند.
وی ادامه داد:آبادان به اندازه کافی نیروهای متخصص و کارآزمود دارد و انتظار داریم مدیریت پالایشگاه این قضیه را پیگیری عملی کند.
خلقی دستور استاندار خوزستان مبنی بر تهیه و تامین کالا و خدمات مورد نیاز دستگاه ها از منابع داخل را یادآور شد و گفت:از مدیریت این پالایشگاه نیز انتظار داریم تا بر اساس دستور استاندار در خصوص تأمین و خرید مواد اولیه از درون شهر آبادان اقدام کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۱
جمشید خلقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی