جمشید خلقی

مقالات علوم سیاسی

جمشید خلقی

مقالات علوم سیاسی

جمشید خلقی
مقالات علوم سیاسی
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۲/۱۴
    ...

۱۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۹
جمشید خلقی

     

    وسعت و عمق فقر و بیچارگی در آبادان گسترده است


متاسفانه شرایط  و وضعیت موجود نشان دهنده این موضوع است که دولت های قبلی با توجه به درآمدهای چند صد میلیارد دلاری خود طی سالهای گذشته نتوانسته اند به اهداف انقلاب و نظام و منویات اما راحل (رض)و مقام معظم رهبری که کاهش فقر و بیکاری،مساوات و عدالت ،توزیع  عادلانه ثروت و ایجاد فرصت های برابر است دست پیدا کنند واین خود زمینه به وجود آمدن طبقات محروم و اختلاف فاحش طبقاتی میان دارا وندار شده که نمود آن در شهرهای آبادان و خرمشهر به علت نابودی زیرساخت های مهم آشکارتر و بارزتر است که آمار 6125 خانوار تحت حمایت اجتماعی بهزیستی و 3260 توانبخشی موید این نگرانی است،لذا میطلبد که متدینین بازار و روحانیت ساده زیست و خصوصا برادران عزیز و همرزمان قدیمی،جانبازان و رزمندگان عرصه دفاع مقدس که دغدغه آرمان های مدینه فاضله امام را دارند به کمک ارگان ها و سازمان های مردم نهاد آمده تا بدین وسیله از آلام و رنج برادران و خواهران دینی خود بکاهند،در این میان نباید از نقش دولت و نمایندگان آن در استان خصوصا استاندار مردمی جناب آقای مقتدایی که خود از قشر کارگر و زحمت کش و رزمنده دفاع مقدس بوده غفلت ورزید و از ایشان خواهش میکنیم که به آبادان و خرمشهر نگاهی ویژه داشته باشند و با تزریق سرمایه و بسترسازی و ایجاد اشتغال تن مرده این شهرها را در سال همدلی و همزبانی زنده نماید،که این حداقل خدمتی است در قبال مردمی که از جان و مال و ناموس خود برای حراست از آرمانها و آب و خاک ایران اسلامی دریغ نورزیدند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۲
جمشید خلقی

مشاور سیاسی فرمانداری ویژه آبادان:
توسعه پایدار در فضای آرام جامعه میسر می شود
با عنایت به سال همدلی و همزبانی ،توسعه پایدار ، در فضای آرام جامعه میسر می‌شود.
یادگاری: مشاور سیاسی فرمانداری ویژه آبادان ضمن  اشاره به مطلب فوق در خصوص راه حل اختلافات پیش آمده میان رییس آموزش و پرورش آبادان و امام جمعه این شهر  گفت :   با توجه به دستور استاندار محترم در تهیه سند راهبردی آموزش و پرورش، می بایست مشکلات و اختلاف نظرها و روش ها را در چهار چوب مذاکرات در شورای آموزش و پرورش، و در مسیر قانونی خود دنبال نمود.
جمشید خلقی ادامه داد:چنانچه این مهم محقق شود بهتر می توان به دغذغه‌ها و بهبود شاخصه‌های تعلیم و تربیت پرداخت و از سوی دیگرجلوی  برهم زدن جو آرام  منطقه نیز گرفته می شود.
این مدرس دانشگاه ،ضمن تایید کمبودها و مشکلات فراوان آموزش و پرورش آبادان گفت:مدیریت آموزش و پرورش ناچار است ،در چهارچوب قوانین و مقررات و آئین نامه‌های ابلاغی وزارت‌خانه  متبوع و با توجه به امکانات و محدودیت‌ها و کمبودهای فراوان در شرایط موجود، برنامه ریزی و اقدام نماید.
مشاور سیاسی فرمانداری ویژه آبادان در پایان تاکید کرد: امامت جمعه به عنوان یک نهاد ارزشی و به نمایندگی از مقام عظمای ولایت، دارای کارکرد نظارتی، اخلاقی، اعتقادی، معنوی و دلسوزی پدرانه برای جامعه‌ است که می بایست با در نظر گرفتن این موارد در مسائل جامعه ورود نماید.
http://yadegaridaily.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۰۸:۵۲
جمشید خلقی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۰:۵۲
جمشید خلقی

هشدار مشاور فرماندار آبادان در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات مجلس

آبادان-ایرنا- مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان با تذکر به نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم، گفت:به عنوان نماینده دولت و هیات اجرای انتخابات شرایط و تحرکات نامزدهای انتخابات را رصد می کنیم.


اگرچه تا هفتم اسفند امسال، زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی مانده است، ولی برخی نامزدهای احتمالی در آبادان از هم اکنون خود را برای تصاحب کرسی های سبز بهارستان آماده می کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری همزمان، هفتم اسفند امسال برگزار می شود ولی اقداماتی که بعضی بوی تبلیغات انتخابی از آن بر می آید، در سال منتهی به انتخابات در آبادان رونق بیشتری یافته است.
برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی که ترجیح می دهند، شخصی تبلیغات کنند، به محض اینکه مناسبتی در تقویم بیابند، از این مناسبت در راستای معرفی خود و تبریک آن مناسبت اقدام می کنند.
حضور در مجالس خاکسپاری یا عزاداری در نقاط مختلف شهرستان و تاکید بر اعلام نام نامزد بالقوه از دیگر شیوه هایی است که از سوی این افراد در حال انجام است.
برخی نامزدهای احتمالی در شهرستان آبادان نیز با مراجعه به شهروندان، در خصوص میزان موفقیت خود در مسوولیت های پیشین، نظرسنجی می کنند.
البته برخی دیگر نیز از این قافله عقب نمانده و با انتشار جزوه هایی که اگرچه خود تاکید دارند تنها برای بیان عملکرد است ولی بوی انتخاباتی از آن می آید، در خصوص اعلام توانمندی خود به شهروندان اقدام کرده اند.
جریان های منتسب به اصولگرایان و اصلاح طلبان نیز اگرچه از ورود رسمی به مقوله انتخابات خودداری می کنند، ولی نشست های شبانه برای هماهنگی بیشتر با اعضا و تبیین راهبردهای چگونگی حضور در انتخابات یا حمایت از نامزد مورد نظر، برگزار می کنند.
جمشید خلقی مشاور فرماندار آبادان نیز روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه های محلی گفت:برخی کاندیدهایی که برای ورود به عرصه انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، از هم اکنون با حضور در مجامع عمومی، طایفه ها، عشیره های خود، شروع به تبلیغات انتخاباتی می کنند.
وی اظهار داشت:افرادی که قصد ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، بر اساس استفساریه ماده 56 قانون انتخابات در فصل ششم، تنها می توانند از هشت روز قبل و تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری، اقدام به تبلیغات کنند.
خلقی التزام به قانون اساسی را از الزامات تأیید صلاحیت داوطلبان احتمالی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت:در شهرستان آبادان تبلیغات زود هنگام نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی مشاهده شده است و این عمل نامزدها در تعیین صلاحیت آنها تاثیرگذار است.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد شرکت پالایشگاه آبادان گفت:پالایشگاه آبادان با قدمت صد ساله به عنوان غول صنعتی منطقه، تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد.
وی با بیان اخراج افراد بومی جذب شده طی سنوات از سوی پالایشگاه آبادان، افزود:این معضل، اعتراض جمعی از شهروندان را به همراه داشته است.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان افزود:در این زمینه به طور مستقیم توصیه هایی به مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان ارائه شده است.
خلقی همچنین با بیان آلایندگی واحد تولید گوگرد پالایشگاه آبادان و تاثیر آن بر زندگی مردم، گفت:انتظار داریم با توجه به اینکه سلامت شهروندان از سامانه آلاینده پالایشگاه در معرض خطر است، به همان اندازه نیز به آنها خدمت شود.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان همچنین با انتقاد از به کارگیری و استخدام نیروهای غیرکارآمد و غیر بومی و کنار گذاشته شدن نیروهای رزمنده و جانباز از پست های مدیریتی در پالایشگاه آبادان اظهار داشت:نیروهای رزمنده و ارزشی آبادان که بیشتر آنها از خانواده شهدا و فرمانده هان جنگ تحمیلی بودند از طرف پالایشگاه کنار گذاشته شدند و حتی از پست های مدیریتی نیز برکنار شدند.
مشاور سیاسی فرماندار ویژه آبادان افزود:از مدیر عامل پالایشگاه آبادان انتظار داریم که نیروهایی که مورد تایید دولت و در راستای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند در پالایشگاه آبادان نگه دارد، یا در صورتی که بنا به تغییر باشد، نیروهای غیرکیفی و غیر بومی در مناسب حساس به کار گمارده نشوند.
وی ادامه داد:آبادان به اندازه کافی نیروهای متخصص و کارآزمود دارد و انتظار داریم مدیریت پالایشگاه این قضیه را پیگیری عملی کند.
خلقی دستور استاندار خوزستان مبنی بر تهیه و تامین کالا و خدمات مورد نیاز دستگاه ها از منابع داخل را یادآور شد و گفت:از مدیریت این پالایشگاه نیز انتظار داریم تا بر اساس دستور استاندار در خصوص تأمین و خرید مواد اولیه از درون شهر آبادان اقدام کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۲
جمشید خلقی
شرکت پالایش و پخش آبادان، غول صنعتی منطقه است و با قدمت صد ساله تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد
مشاور سیاسی فرماندار آبادان گفت: شرکت پالایش و پخش آبادان، غول صنعتی منطقه است و با قدمت صد ساله تأثیر بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی در مسائل فرهنگی شهرستان دارد.

جمشید خلقی با بیان این‌که به طور مستقیم توصیه‌هایی به مدیرعامل پالایش نفت آبادان شده است، اظهارکرد: یکی از این موارد با توجه به اعتراض تعدادی از مراجعین در خصوص اخراج افراد بومی جذب شده در سنوات قبل است که این مساله باعث افزایش نیروهای بیکار و سلب اعتماد مردم نسبت به دولت خدمتگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شرکت پالایش نفت به عنوان زیر مجموعه وزارت نفت و با توجه به تأثیرگذاری آن در زندگی مردم شناخته شده است، خاطرنشان‌کرد: لازم است این شرکت در راستای خدمتگزاری به مردم قدم بردارد و با توجه به این‌که نرخ بیکاری در استان بالا است قطعاً جرم، جنایت، فقر و مسائل اخلاقی گسترش پیدا می‌کند و این اولین تذکر ما به پالایشگاه بود.

خلقی دومین تذکر را در خصوص آلایندگی پالایشگاه عنوان‌کرد و گفت: معمولاً واحد تولید گوگرد پالایشگاه یکی از واحدهای آلاینده‌کننده سطح شهر است که متأسفانه پالایشگاهی که روی سیستم زندگی مردم تأثیر می‌گذارد به همان اندازه نتوانسته مشکلات مردم را در آبادان حل کند.

وی تصریح‌کرد: ما از پالایشگاه انتظار داریم با توجه به این‌که مردم از سیستم آلاینده پالایشگاه آسیب می‌بینند به همان اندازه در خدمت مردم باشد.

مشاور فرماندار ویژه آبادان کنار گذاشته شدن نیروهای رزمنده و جانباز از پست‌های مدیریتی را از دیگر موارد مطرح شده برشمرد و اظهارکرد: خیلی از نیروهای رزمنده و ارزشی آبادان که اکثراً از خانواده شهدا و فرماندهان جنگ تحمیلی بودند از طرف پالایشگاه کنار گذاشته و حتی از پست‌های مدیریتی نیز برکنار شدند.

خلقی با اشاره به بکارگیری و استخدام نیروهای غیرکارآمد و غیر بومی در پالایشگاه، افزود: ما از مدیرعامل پالایشگاه انتظار داریم که اولاً نیروهایی که مورد تأیید دولت هستند و در راستای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند و ارزش‌های خاص خود را دارند را نگه دارد و تلاش کند مدیران از این افراد باشد؛ دوم این‌که اگر این نیروها را تغییر می‌دهد نیروهای غیرکیفی و غیر بومی جایگزین نکند. آبادان به اندازه کافی نیروهای متخصص دارد و انتظار داریم مدیریت پالایشگاه این قضیه را پیگیری و عملی کند.

وی گفت: به جا است مدیریت این پالایشگاه طبق دستور استاندار در خصوص تأمین و خرید مواد اولیه، از درون شهر اقدام کند. همچنین همگان می‌دانند در زمان جنگ تحمیلی خانواده شهدا و رزمندگان با لباس کارگری هم صنعت نفت را حفظ کردند و هم تأسیساتش را؛ پس به جا است مشکلات ناخوشایندی همچون اخراج نیروهای بومی، کنار گذاشتن رزمندگان از سطح مدیریتی، آلایندگی، عدم ارائه خدمات رفاهی به رزمندگان در پالایشگاه و کاهش تولید به دلیل خارج شدن فاز 3 از مدار را حل کند.

http://www.khouznews.ir/fa/news/93367/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

مرجع / ایسنا


۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۲
جمشید خلقی

پیرامون مستند شهری که سقوط نکرد تشکیل جلسه در فرمانداری ویژه آبادان با حضور مشاور سیاسی فرماندار سردار جمشید خلقی

http://abadan.ostan-khz.ir/Default.aspx?tabid=119&articleType=ArticleView&articleId=14787

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۷
جمشید خلقی

افزودن تصویر از طریق آدرس

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۳
جمشید خلقی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۰
جمشید خلقی


کانون پیشکسوتان فوتبال آبادان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۰۱:۱۸
جمشید خلقی